Beyond Retro i Göteborg

Beyond retro är en affär som blivit mer och mer välkänd för oss svennar bara senaste året. En cool acessoar från Beyond retro är ganska gassigt om man vill vara lite extra fräck och sticka ut. Denna affär som tidigare endast funnits i Stockholm här i Sverige och utgörs av verkligen ALLTING i klädväg från världens många hörn. Allt man kan tänka sig från maskeradutstyrsel till en helt vanlig t-shirt med reklamloggor.Denna kedja har höjts till skyarna av modemagasin, experter och även oss vanliga dödliga. Nu har denna affär även slagit upp dörrarna i Göteborg, närmare bestämt i Arkaden. Jag tog svängen förbi där idag och måste erkänna att dom har en minatyraffär av den i stockholm och dom  har lyckats uppnå samma galna , undebara känsla som säger  att " imagination that is your creation" vilket jag gladdes över eftersom denna affär speglar nästan exakt mina åsikter om kläder,galenskap och ljuvligheter. Det enda som jag inte riktigt klarar av är lukten av gamla malätna kläder, tyvärr är det ju oundvikligt när affären utgörs av second hand grejor, och när till och med lådor fulla av gamla omaka converse ligger till försäljning så förstår ni kanske vad jag menar, men känslan av gamalt och älskat är ändå äkta.




/ Alexandra*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0