Alla hjärtans dag

I och med morgondagens bravader vill jag skänka några rader till mannen i mitt liv. Möjligtvis en aning klychigt och tillochmed något löjligt. MEN, som sagt, han är ju trots allt mannen i mitt liv och inte nog med det, världens bästa älskare. För att inte trötta ut er (=göra er alltför avundsjuka) skall jag fatta mig någorlunda kort.

Inte hade jag klarat mig utan det här:

- Min privata balsam-assistent som ser till att jag inte går ur duschen med ett huvud fullt av klenig massa, då mitt hår mer än gärna vill trassla till sig i vattenhärligheterna, och därav mitt balsammissbruk.

- Pigg vet jag inte hur det stavas om kvällarna, definitift inte efter tio på vardagskvällar. Därför är inte tandborstning i det flesta fall att tänka på. Men min man är en framtida tandläkare (?) och är mycket noga med denna kvällsaktivitet, om man nu får kalla det för de? Nå, för att inte utsätta lilla mig för tandont gör han i odning min tandborste och kommer skuttandes till sängen för att borsta mina tänder. Och som jag nämnde tidigare är jag knappt kontaktbar om kvällarna, så transportsträckan mellan sängen och badrummet är på tok för lång för att jag skall kunna spotta ut diverse härligheter som kommer ur min mun, vet ni hur min man brukar lösa detta? Naturligtvis låter han mig föra över tandkrämen till hans mun. Är han inte underbar?

- Han tycker att jag är världens finaste trots fett hår, bleka face, orakade ben under vinterhalvåret, och mina röda prickar i ansiktet vid namn finnar.

Här var min alla hjärtans dag hälsning till Erik Nordmark, min alldeles egna skrutt som jag håller varmt om hjärtat.




/L.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0