Min pappa sa också att jag var hans lilla prinsessa ..

 Jag tror att de flesta fäder känner ett visst ansvar hos sina döttrar vad det gäller val av pojkvänner. Har vi inte alla hört våra pappor någon gång  säga " kom inte hem med en ...." och sen vad det nu kan vara, även om detta oftast ligger på det skämtsamma planet är ändå pappa och pojkvän något som man nästan kan jämföra med kulturkrockar. Hur många filmer bygger egentligen inte på temat " släkten är värst" där man utsätter en pojkstackare för brutal psykisk misshandel. Detta anser vi som skoj, men tyvärr är det inte lika roligt i verkligheten.

 I verkligheten kan pappas lilla flicka till och med bli mördad om hon väljer fel pojkvän. Se bara det uppmärksammade mordet på Fatima som mördades därför att hon var kär i fel pojke. En svensk pojke från en kristen familj. Jag vet inte i skrivandets stund hur jag på ett rättvist sätt ska kunna beskriva hur fel, fel, FEL! jag anser att det är när religioner, kulturer, föräldrar eller vad det nu kan vara ska stå i vägen för sina döttrars lycka att själva få välja vem de ska bli kära i.


Själv skulle jag fram till 12 års ålder gifta mig med min egen pappa och så var det med den saken! -  Men jag är ju gift med pappa? brukade mamma skämta och säga. Det spelade ingen som helst roll tyckte jag då huset vad lagom stort för oss alla 3 , 4 om storebror också ville gifta sig med oss. Mycket kan hända på ett par år och idag vill jag inte längre gifta mig med min pappa  utan trivs alldeles utmärkt tillsammans med min pojkvän och våra husdjur ( dammråttorna)
Vad min pappa tycker om Pontus? Är bara positivit , även om han gärna skojar och säger att jag nog är pappas lilla tös ändå, vilket också är sant.

Till en annan pappa som idag , äntligen efter 7 års ignorerande, styrande och ställande äntligen  har gått med på att erkänna förhållandet mellan sin dotter och hennes pojkvän är ingen mindre än Kungen. Idag efter 7 år och mycket tissel och tassel har ett pressmeddelande hållts och nu är Prinsessan Victoria och Daniel Westling ett förlovat par. Äntligen! Jag vill även inflika med att detta verkligen var på tiden då Prinsessan Victoria faktiskt är 32 år och om hon vill föra det kungliga blodet vidare är det nog på tiden att göra något åt den saken innan klimaktieriet börjar trampa i farstun.  Jag undrar bara om Kungen ser detta som ett nederlag eller om  han faktiskt kom på att det nog inte är så farligt om ens dotter är lycklig i sitt förhållande ändå?




/ Alexandra*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0