Ben & Jerrys in my heart

För mycket av det goda kan man verkligen få det? Hemma hos mig finns det inga så kallade måttliga mängder när det kommer till glassätandet av Ben & Jerrys. Den amerikanska glassen som numera är ganska välkänd här i Sverige sedan den "slog igenom" 2004 har tagit inte bara mina, utan även resten av sveriges glassätares smaklökar med storm. I grund och botten är det en amerikansk glasstillverkare som startade 1978 av Ben Cohen och hans partner Jerry Greenfield. Tillsammans mixade dom allt det goda du kan tänka dig , hittade på finurliga namn och gjorde detta till glass. I sommras när jag var på resande fot i USA hittade vi en hel affär med enbart Ben & Jerrys glass i olika sorter. Allt från smaken Half baked som innehåller vanilj/chokladglass med chokladbrownie och kaksmet till ..New york super fudge chunk som innehåller Chokladglass med vit och mörk choklad, valnötter, pekannötter och chokladöverdragna mandlar. mmm!   Min stora favorit som jag fortfarande drömmer om ibland är den glassen med smak av kanelbullar samt kanelbull-bitar i. Tyvärr finns inte alla glassar i det svenska sortimentet ännu men det är bara en tidsfråga till dom kommer hit, men jag måste nog erkänna att i detta fall så skulle jag vilja ändra ordspråk till : Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge!








Vill även säga att Ben & Jerrys haft en del fina sammarbeten bland annat tillsammans med Göteborgs blodcentral för att få studenter att skänka blod, den kampanjen hette "Give a pint, - get a pint" alltså , ge en halvliter blod och du får tillbaka en halvliter glass*


/ Alexandra*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0