Alla känner apan ...

Dethär med kungafamiljen tyckte jag va roligt att skriva om så jag tänkte löpa linan ut och även ge vårt kära överhuvud Konungen lite fokus här i bloggen.

I och med finanskrisen som vi alla känner till och drabbas av, förutom jag och sånna som mig, vi ser det mer som att hinna ikapp våran omvärld . ( har man inget, förlorar man inget) Tyvärr gäller inte detta kungen , som förlorat lite mer än 10 miljoner kronor i dessa tider. Vilket får mig att tänka;  Det är synd om Kungen. Hans majestät. Kalle-kungen. Eller .. egentligen inte, Att han har förlorat 10 miljoner kronor betyder mest att han har för mycket pengar, eller hade . Nu kanske han inte har ens ett korv-öre längre  och i så fall håller han ju på att gå i konkurs då är det nog lite synd om kungen ändå. Nu tänker jag lite, vad händer om detta drabbar resten av Sverige? Tänk om alla förlorar sina pengar och vi hamnar i en vad jag kallar Island-situation där hela landet  går i konkurs? Lugna, jag har en lösning!


 
 




Vi säljer kungen!
Med tanke på det enorma representationsvärde han sägs ha i världen, det är ju det som brukar få agera försvar för att vi ska få ha kvar våra kungligheter, så borde han ju inbringa en rejäl slant. Fast vi måste få låna kungen ibland, vi kanske kan använda han som ståuppkomiker? för visst är han ganska rolig ibland ändå, mest när han inte vet om det. Till exempel så  uttryckte sig han sig " Tårtan var god" efter den välkända tårtbomben.



/ Alexandra*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0